Popularne posty

wtorek, 16 kwietnia 2013

Kolacja po włosku


Ostatnio mam tak dużo pracy, że nie mam czasu na wieczorne gotowanie. Do tego dochodzą zajęcia na uczelni w weekendy i wychodzi na to, że nie mam w ogóle ani jednego dnia wolnego w tygodniu na relaks. W związku z tym postanowiłam wziąć wczoraj dzień wolny. Fajnie się złożyło, bo na kolację miał do nas wpaść mój przyjaciel, więc część wolnego dnia mogłam poświęcić na przygotowanie czegoś dobrego. Rano przygotowałam ciasto na pizzę, a potem jeszcze zrobiłam tiramisu. Przepis na tiramisu w wykonaiu Mon -TU-, a mój, bez użycia jajek, wkrótce. Ale już dzisiaj możecie zrobić taką pizzę: 

Pizza di Ola

Super ciasto na pizzę: (przepis pochodzi z White Plate, tylko pomnożyłam ilość składników na ciasto x4, czyli z tego wyjdą 4 średnie pizze lub dwie wielkie:)
480g mąki pszennej
2 łyżeczki drożdży instant
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki soli
2 łyżeczki oliwy
1 i 1/3 szklanki wody

Wszystkie składniki wrzucić do dużej misy i wyrobić ciasto, posmarować odrobiną oliwy i odstawić przykryte ściereczką w ciepłe miejsce na minimum godzinę, do wyrośnięcia. Następnie włożyć do lodówki.

Sos pomidorowy na pizzę:
Puszka krojonych pomidorów
Oliwa z oliwek
Ząbek czosnku
Bazylia, sól, pieprz

W małym rondelku podgrzać łyżkę oliwy, dodać pomidory i doprawić. Doprowadzić do wrzenia i chwilę pogotować. Mieszając można trochę porozgniatać kawałki pomidorów.

Ciasto podzielić na dwie lub cztery porcje, rozwałkować, posmarować sosem pomidorowym i układać ulubione składniki. U mnie były to między innymi: salami, suszone pomidory, camembert, cheddar, cebula i grillowana papryka. Piec w piekarniku nagrzanym do 250 stopni ok 8-10 minut. Pychota!


Bon Appétit,
Ola

5 komentarzy:

  1. Dlaczego kusisz mnie taka WSPANIALA pizza o tej porze?
    Nie powinnam teraz jesc kolacji.. a zdjecie wywoluje u mnie napad glodu! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest takie cieniutkie, że można o każdej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie że można o każdej porze, zwłaszcza takie pyszności :) Włosi jedzą kolacje bardzo późno a mają się mimo to całkiem w porządku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bo piją wino! Koniecznie do pizzy kieliszek wina i wyrzuty sumienia po późnej kolacji od razu znikną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie, dlatego warto brać z nich przykład ;) Sama często ich tak naśladuję ;)

    OdpowiedzUsuń