Popularne posty

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Przekąska idealna

Smak!
Potrawa musi mieć smak. Tak, piszę taki banał, bo właśnie wróciłam z mojej „ulubionej” stołówki w pracy i szukam smaku, którego niestety w mojej potrawie nie znalazłam. Smak wyszedł. Mam nadzieję, że znajdę go dzisiaj wieczorem w swojej kuchni robiąc przekąskę idealną czyli humus.

Hummus:
1 puszka ciecierzycy
3 ząbki czosnku
3 łyżeczki pasty tahini (pasta sezamowa)
Oliwa z oliwek
Sól
Pieprz
Ostra papryka
Woda przegotowana lub mineralna niegazowana

Odsączoną ciecierzycę wsypać do naczynia, w którym będziemy miksować pastę. Dodać pokrojony czosnek, pastę tahini i przyprawy. Następnie zalać oliwą z oliwek i wodą, z tym że dajemy więcej oliwy niż wody. Należy uważać z ilością wody i oliwy, żeby humus nie wyszedł za rzadki. Całość miksujemy, ewentualnie dolewamy trochę wody bądź oliwy, żeby osiągnąć konsystencję gęstego musu.  Humus podajemy z ciepłym chlebkiem pita albo z grzankami.



Bon Appétit,
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz