Popularne posty

środa, 20 marca 2013

Leczo – wariacja na temat


Uwielbiam leczo, ale jakoś w poprzednim sezonie na cukinię w ogóle go nie zrobiłam. Sama aż się dziwię. Niedawno szukałam przepisu na danie z papryką, bo zostało mi jej trochę w lodówce. Na Kwestii Smaku znalazłam ciekawy przepis na leczo z chorizo i kukurydzą (http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/papryka/leczo/przepis.html) i postanowiłam je zrobić. Musiałam jednak dokupić kilka rzeczy i podczas zakupów stwierdziłam, że trochę ten przepis rozbuduję i zrobię danie bardziej pożywne. Wyszło naprawdę pyszne. Zazwyczaj leczo robię zupełnie inne, ale o tym innym razem :)

Składniki (porcja dla 4 osób):
-1 spora cebula
-1 czerwona papryka
-1 mała cukinia
-3 ziemniaki (opcjonalnie)
-puszka soczewicy
-mała puszka kukurydzy
-puszka krojonych pomidorów
-mały słoiczek przecieru pomidorowego
-25 dag chorizo lub innego rodzaju lubianej kiełbaski (można też mięso pominąć)
-sól, pieprz
-ostra i słodka papryka
-dwa ząbki czosnku
-oliwa

Ziemniaki obieramy, kroimy w ćwiartki i obgotowujemy przez chwilę, tak, aby były al dente. W rondlu z grubym dnem rozgrzewamy oliwę i szklimy drobno pokrojoną cebulę, następnie dodajemy paprykę pokrojoną w ok dwucentymetrowe paseczki, podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem, aby zmiękła. W międzyczasie kroimy chorizo oraz cukinię i dodajemy do rondla. Chwilę wszystko dusimy i przyprawiamy słodką oraz ostrą papryką, solą i pieprzem. Po chwili dodajemy pomidory z puszki, dobrze odsączoną soczewicę i kukurydzę. Wszystko dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy ziemniaki. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem ok 30 minut od czasu do czasu mieszając. Smaki poszczególnych składników muszą się połączyć. Pod koniec duszenia dodajemy zmiażdżony czosnek i ewentualnie przecier pomidorowy. Ja bardzo lubię jego kwaskowaty smak. Przecier trochę też zagęści nam sos. Podajemy w głębokich talerzach. Jeśli nie dodawaliśmy ziemniaków to podajemy z razowym chelebem.



Bon Appétit,
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz