Popularne posty

środa, 28 grudnia 2011

Namiastka Meksyku


Nie wiem skąd mi się to wzięło, ale uwielbiam kuchnię meksykańską. Co prawda jeszcze w Meksyku nie byłam, więc ta miłość dotyczy tylko restauracji serwujących dania kuchni meksykańskiej w Polsce. To jest miłość bardzo wybiórcza, bo biorąc pod uwagę moją niechęć do pikantnych rzeczy (to nie jest tak, że ja pikantnych rzeczy nie lubię – po prostu nie mogę ich jeść, bo od razu oczy napływają mi łzami i mam wrażenie, że zaraz się uduszę), pozostaje mi bardzo niewiele do wyboru. Jak to określiła raz kelnerka w jednej z moich ulubionych meksykańskich restauracji w Warszawie: „To jest kuchnia meksykańska proszę pani. A kuchnia meksykańska jest pikantna. Ciężko będzie coś dla pani wybrać.” Okazuje się jednak, że coś wybrać można i to coś jest pyszne.

Quesadilla z kurczakiem (porcja dla dwóch niezbyt głodnych osób)

2 pszenne tortille
30 dag piersi z kurczaka
1 czerwona papryka
2 nieduże szalotki
Oliwa z oliwek
20 dag startego  żółtego sera o wyrazistym smaku (ja lubię cheddar)
Sól
Pieprz
Papryka słodka i ostra

Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i szklimy posiekaną szalotkę. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem aż zmięknie. W tym czasie kroimy mięso w paseczki. Kiedy papryka zmięknie dorzucamy na patelnię mięso i całość przyprawiamy solą, pieprzem i paprykami. Kiedy mięso będzie już gotowe – może się nawet trochę zrumienić, przekładamy wszystko do miski, a patelnię wycieramy do sucha papierowym ręcznikiem. Następnie wkładamy na dno jedną tortillę, posypujemy połową sera, na nim kładziemy farsz paprykowo- kurczakowy, kolejną warstwę sera i przykrywamy drugim plackiem.  Przygrzewamy całość z dwóch stron na niedużym ogniu, żeby ser się roztopił a tortilla trochę przyrumieniła. 
Żeby sprytnie przewrócić quesadillę na drugą stronę najlepiej jest położyć na patelni duży talerz do góry dnem, a następnie, trzymając mocno talerz obrócić drugą ręką patelnię tak, żeby quesadilla wylądowała na talerzu częścią przyrumienioną do góry. Wtedy już wystarczy tylko zsunąć z powrotem quesadillę z talerza na patelnię.
Quesadilla najlepiej smakuje z gęstą śmietaną (polecam śmietanę Szefa Kuchni) i domowym guacamole. Do tego obowiązkowo kieliszek wyrazistego czerwonego wytrawnego wina.


Bon Appétit,
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz